Lyckligare nu

Det är en fascinerande och omvälvande känsla att träffa en ny människa, att falla för hans charm och vältalighet. Det är en ännu mer omvälvande känsla att inse att den du förälskat sig i inte är den han verkade vara från början. Inte fullt så charmig, inte fullt så trevligt, kanske inte ens vältalig. Att dessutom inse att den du förälskat dig i helt saknar empati kan vara förkrossande. Det enda att göra i det läget är att fatta mod, samla kraft och gå. Att tänka på sig själv, att rädda sig själv och att gå vidare. Det är ingen idé att försöka resonera med människan ifråga, om du gör det kommer du bara trassla in dig än värre och det slutar allt som oftast med att du inte ens vet vad som är sant eller falskt. Att du inte vet vad som är verkligt eller påhittat, att du ständigt försöker bättre dig och kämpa för något som inte går att rädda.

Refrängen i Linnea Henrikssons låt Lyckligare nu är så mitt i prick och förhoppningsvis kan även du finna styrka där. Styrka att säga nej till det dåliga och att säga ja till dig själv. Styrka och mod att våga gå och inte se tillbaka. För i längden kommer det leda till att du bli lyckligare, det är jag nästan villig att lova dig. Jag vet av egen erfarenhet…

Jag har vakat många nätter
Förhandlat med mig själv
Jag har sagt ”du borde  lämna denna mannen nu ikväll”
Det tog allt för många år
för mig att bli  äntligen bli fri
Det har slitit mig itu
Det fanns ingen bara du
men jag  är lyckligare nu
Jag är lyckligare nu

Läs Hela: http://svenskalyrics.se/linnea-henriksson-lyckligare-nu/#ixzz2ECzpo6Ut

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 05, 2012 @ 22:12:44

    Bra att få insikt ännu bättre att veta när det är dags att gå vidare

    Gilla

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.