Planera inför julen med din egen julplanerare

En av mina väninnor gjorde en ”Christmas planner” inför denna jul. Jag tyckte det var en bra idé och gjorde min egen version av en julkalender eller julplanerare. Tanken är att den ska hjälpa mig att hålla reda på allt som hör julen till i form av julkort, julklappar, mat och så vidare.

Jag har använt mig av en röd anteckningsbok i A5-format som jag köpte via AliExpress. Flikarna har jag gjort själv och dekorerat efter tycke och smak. Jag har även skapat en checklista samt listor för skickade och mottagna julkort.

Min julplanerare har sex flikar:
1) Att göra – checklista inför julen samt inspiration
2) Kort – skickade och mottagna julkort
3) Klappar – tips och idéer på julklappar men också en lista över vår julservis
4) Mat & Bak – menyer och inköpslistor
5) Glöggmingel – allt som rör vårt årliga glöggmingel
6) Julmarknader – allt som rör julmarknader vi har besökt eller vill besöka

Endast din fantasi sätter gränser, skapa och ha kul!

Video: Sofie

Kommentera

