Klosterhotells Spa i Vadstena

I tisdags var min man och jag på Klosterhotells Spa i Vadstena. Vi hade bokat spaentré för dagen och var där när de öppnade klockan 14:00. När vi kom dit fick vi en genomgång av anläggningen av tjejen i receptionen. Sedan gick vi och bytte om. Jag hade även bokat en lyxkur till 14:15 men hann gå ett varv runt anläggningen innan.

Utanför ser huset ganska anspråkslöst ut men det var en liten oas när vi kom in. Allt är byggt kring innegården och det går att gå ett helt vart runt huset med start och slut i receptionen. Inomhus finns en ångbastu, en vanlig bastu, en saltvattensbassäng och en varm pool. Det finns även ett kök, en matsal, ett vilrum och ett par behandlingsrum. Ute på gården finns det en jacuzzi och olika sittgrupper och solstolar. Anläggningen kändes lagom stor och mysig, det var rent och fräscht och kändes avkopplande och lyxigt på samma gång.

Min lyxkur var en trevlig och avslappnande behandling som innehöll: ett skönt fotbad, bodyscrub, halvkroppssmassage, fot & handmassage samt en rengöringsritual för ansiktet med ekologiska oljor och ansiktsmassage. Den var 75 minuter lång och det var alldeles lagom.

Vi spenderade fyra timmar här och det var fyra avkopplande och trevliga timmar och jag längtar redan tillbaka!

