Pop-up Box Birthday Card

Foto: Sofie

Anledningen till att jag bestämde mig för att köpa en stansmaskin var att det går att göra pop-up box cards. Det finns en stans för att göra själva grunden till kortet och sedan kan du dekorera det som du vill. Stansen kommer från Lawn Fawn och heter Scalloped Box Card Pop-up. Själva boxen var relativt enkel att göra. Dekorerande var lite pillrigt och det krävs en hel del för att fylla ut boxen. Denna gång använde jag framförallt die-setet Elphie selfie med matchande stämplar, också från Lawn fawn. Det var kul att göra kortet och jag kommer definitivt att göra fler och jag misstänker att det blir lättare och bättre med tiden.

Video: Sofie

Kommentera

