Födelsedagskort

Foto: Sofie

Min väninnas dotter fyller år samma dag som jag och eftersom de bor i USA tänkte jag skicka hennes födelsedagshälsning redan nu. I morse såg jag en video på YouTube som visade hur man gör genomskinliga shaker cards så jag använde mig av idéen men med hjälp av en plastficka/påse med klisterkant istället för att göra en egen plastficka som i videon.

Först klistrade jag på en födelsedagsbanner och ett par ballonger på själva påsen. Sedan skrev jag ett kort till henne som jag stoppade i ett vitt kuvert utan text. Jag stoppade ner kuvertet i plastfickan och sedan la jag i lite klistermärken, ett gem och en penna. Till sist hällde jag i paljetter i olika rosa nyanser. Sedan klistrade jag igen påsen, stoppade den i ett adresserad kuvert och skickade till henne. Jag tycker att det blev väldigt sött och hoppas att hon tycker om min hälsning.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Apr 20, 2017 @ 06:05:42

    Superfint, ibland behöver det inte vara så superavancerat som på alla youtubes, utan tanken och omtanken är det viktigaste

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

