Harmoni Expo våren 2017

Igår var mamma och jag på Harmoni Expo i Solna Hallen. Det är tredje gången jag går på mässan, första gången var i Liljeholmen för ungefär 10 år sen och andra gången var 2010. Efter upplevelsen hos Medstigar tidigare i år (läs mer: Varning! Medstigar och Häxans hörna) var jag något skeptisk till mitt besök på mässan. Samtidigt känner jag än starkare att jag vill utveckla och framförallt medvetandegöra min mediala förmåga så jag såg ändå fram emot mässan.

Jag hade två saker jag vill göra på mässan, det ena var att få Reiki och det andra att göra en aurafotografering. Reiki har jag bara testat någon gång innan men uppskattade så det kändes som att jag ville prova igen. Aurafotografering har jag gjort vid flera tillfällen och jag tycker att det är roligt att se hur min aura ser ut här och nu.

Vi kom till mässan runt halv elva och det var redan en hel del folk, mamma hade förköpt biljetter till oss så vi gick mer eller mindre rakt in. Sen strosade vi runt i första hallen och där träffade vi Förenade Reikiförbundet i Sverige

De erbjöd 10 minuter Reiki i stol för 50 kronor eller 15 minuter Reiki på brits för 150 kronor. Jag skrev upp mig för en 15-minuters behandling och fick vänta en liten stund. När det var min tur fick jag lägga mig på britsen och så blev jag insvept i ett par filtar. Sen var det två kvinnor som utförde Reiki på mig, ett par minuter in i behandlingen kände jag ytterligare ett par händer. Ganska omedelbart kände jag hur jag slappnade av och bara njöt av vilan, avslappningen och energiflödet. Jag hade även en intressant utomkroppslig erfarenhet. Efteråt pratade jag lite med en av kvinnorna, Catharina på Sunset Wellness. Hon var väldigt trevlig och uppmuntrande. Till saken hör att jag har lite smått funderat på att utbilda mig i Reiki. Men vi får se, jag har ännu inte bestämt mig 🙂

Efteråt fortsatte vi att gå runt i den första hallen och träffade på Spiritgift. Små, söta och vackra boxar som innehåller saker som kan hjälpa dig i den andliga utveckling. Vi köpta båda varsin box. Sedan var jag ganska törstig så vi tog en lite paus för att sedan ta oss an resten av mässan. Den första mässhallen är alltid trevligare. Det är lägre i tak och mjukare golv och på något vis en betydligt mer välkomnande miljö.

Vi tittade även runt efter någon som gjorde aurafotografering. Vi hittade en utställare i första rummet men det kostade en hel del och dessutom var det ganska lång väntetid. Så vi gick in i den andra mässhallen, en av gymnastikhallarna. Tyvärr ett rum utan matta och med högt i tak, jag uppskattar inte alls den salen. Men vi gick runt och tittade så smått och hittade ytterligare en utställare som gjorde aurafotografering. Det var ett bättre pris men en lång kö, vi ställde oss trots allt i kön. Men det verkade inte vara vår dag för skrivaren började strula för dem så de tog en paus och vi gick vidare. Mot slutet av den hallen träffade vi på en tredje utställare som gjorde aurafotografering, Ljusets Hjärta. Det var bara en dam före oss och allt gick smidigt och bra. Vi fick båda ett helkroppsfoto på vår aura och en tolkning/läsning. Budskapet jag fick var fint och stärkte min känsla kring min egen medialitet. Vi tittade klart i den andra mässhallen och sen gick vi därifrån.

På det hela taget var det ett par trevliga timmar och jag gick hem trött men stärkt i mig själv!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Apr 03, 2017 @ 22:56:45

    Tack för sällskapet:-)

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

