Stockholm Hobby and Craft Event – aldrig i livet!

Lördagen den 6 maj skulle Niclas och jag gå på Stockholm Hobby and Craft Event tillsammans med mamma och Joakim. Men så blir det inte då arrangören är otrevlig och oprofessionell.

Eftersom det är min födelsedag så skulle mamma bjuda oss båda på mässavgiften, vi skulle endast gå som besökare på själva mässan. Mamma anmälde oss både den 13 eller 14 mars och den 15 mars kom bekräftelsen tillsammans med betalningsinformation. Mamma var förvånad eftersom hon hade fått vänta i tre veckor på sin men hon betalde för oss båda samma dag.

I lördags fick både Niclas och jag en betalningspåminnelse via mail, bara ett par minuter efter påminnelsen fick jag en bekräftelse på min betalning. Mamma mailade och frågade om vi också hade fått en påminnelse då hon hade fått en för Joakim och sig. Hon mailade och frågade om detta och inom ett par minuter fick de sina bekräftelsen, men inget svar på mailet. Eftersom jag fått min bekräftelse var mitt deltagande ok men inte Niclas. Så han mailade tillbaka och skrev att även han hade betalat, när betalningen hade gjort, för vilka och av vem.

Idag hade vi fortfarande inte fått något svar, åtminstone inte vad jag visste.  Så jag skrev en fråga på deras Facebook sida och frågade om dessa betalningspåminnelse till deltagare som betalat och om vår bekräftelse. Ett par minuter senare var min fråga borttagen och jag hade fått ett privat svar från en av arrangörerna via Messenger. Arrangören skriver att alla frågar kring betalning ska ske till deras mail då det är lätt att missa om det skrivs i flera forum. Varför svarade hen då inte bara det på min fråga på Facebook sidan?!

Vidare svarar hen att hen behöver datum för betalningen och att hen har svara min man det. Så tydligen visste hen vilket mail jag syftade på. Jag svarade hen när vi hade betalat men också att hen hade fått all nödvändig information i hans mail eftersom vi hade skrivit när vi betalade.

Då får jag till svar att hen har över 300 mail och att hen behöver min mans mailadress. Samtidigt ger jag hen all nödvändig info kring betalningen (igen) och svarar att det inte är vårt problem att hen har över 300 mail. Då kommer det ”men snälla Sofie”. Härskartekniken som gör mig förbannad. Jag svarar på samma sätt (Men snälla xxx!!!!) då jag är irriterad, mycket irriterad på denna människa. Jag får då höra att jag är otrevlig och sen fortsätter det. Vi är inte välkomna på mässan, jag har attityd, jag är otrevlig, hen vill inte ha såna som mig på sitt event, hen vill inte prata på sin privata Messenger (det var hen som påbörjade den konversationen), jag skriver en massa osv

Konversationen som följer är helt makalös! Inte en enda gång ber hen om ursäkt för att det går ut påminnelse mail till deltagare som redan betalat, mamma fick inte heller någon under lördagen. Inte en enda gång ber hen om ursäkt för att saker och ting inte går smidigt eller för att hen har missat betalningen. Under konversationens gång ber hen om min mans mailadress och får den, men det ser hen inte utan ber om den igen. Jag skickar den igen och får be hen att bekräfta att hen har sett den. Det visar sig sedan att betalningen om 200 kr har kommit in men då skyller hen på att det bara stod mitt namn vilket det inte borde ha gjort eftersom mamma skrev båda. När jag frågar varför hen inte reagerat på att det är 200 kr för en person får jag inte svar. Nej, jag är inte trevlig men jag är heller inte otrevlig. Jag hör av mig i egenskap av betalande deltagare till en arrangör och vill bli bemött däremot, inte som en bekant eller vän. Vi är varken bekanta eller vänner, vi har en affärsrelation.

Igenom hela samtalet anser hen att hen är felfri och dessutom tar hen sig rätten att påtala att jag har en dålig dag och så vidare och så vidare. Nej, usch och fy! Vi har nu bett att få tillbaka pengarna för alla fyra då mamma och Joakim inte heller vill få med en arrangör som denna. Då finns det större och roligare pysselmässor i USA, för jag har svårt att tro att detta är ”Världens största pysselträff och mässa” som arrangören påstår på Facebook.

Ett gott råd till arrangören: lite ödmjukhet och respekt skadar inte och om ni visar era deltagare ödmjukhet och respekt så lovar jag att ni får det tillbaka! Som det är nu är vi bara glad att vi inte ska gå, det är tråkigare för er som har förlorat en intäkt och för era utställare som har förlorat intäkter.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna
    Jun 25, 2017 @ 16:12:22

    Hej! Är inte förvånat tyvärr att läsa om dina erfarenheter med arrangören. Denna person är mycket oprofessionell och det är många som råkat illa ut, även undertecknad. Mitt råd är att alla seriösa pysselaffärer håller sig undan!

    Liked by 2 people

    Svara

Kommentera

