Pocket envelopes

För någon månad sedan skrev jag inlägg Happy Mail – Loaded envelope i vilket jag visade ett par olika loaded envelopes jag har gjort. Härom natt hade jag svårt att sova så jag satt och  pysslade lite. Bland annat lekte jag lite med min nya limpistol och dekorerade några gem.

Foto: Sofie

Jag testade också en annan variant på loaded envelope eller pocket envelope. Denna gång använde jag ett stor pappersark, cirka 30,5 x 30,5 cm.

Foto: Sofie

Jag veck pappret på mitten och skapade sedan som ett dragspel i mitten och en liknande dragspel i ytterkanten. Sedan veck jag in den sista kanten två gånger så att den skulle passa i storlek. Efter det limmade jag ihop långsidan. Detta skapade en avlång påse som jag sedan veck ihop för att skapa en påse i två nivåer. Jag valde även att göra två veck för att få en botten på cirka 1 cm. Klistra ihop, klart!

Nu är det dags att dekorera efter behag 🙂

Foto: Sofie

Här använde jag grön Washi-tejp för att dekorera kanten och så har jag matchat ihop kuvertet med ett av mina gem.

Foto: Sofie

Även på detta kuvert använde jag Washi-tejp, lila glittrig tejp. Jag klistrade även på en ficka till och så dekorerade jag med några pappersfigurer jag hade hemma. Jag är väldigt nöjd med båda 🙂

Foto: Sofie

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Mar 23, 2017 @ 12:14:26

    Du behöver en bonefolder

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

