Honung – närproducerat

Foto: Sofie

Idag har jag köpt ny honung, jag tycker om att köpa svensk honung och helst av en mindre biodlare. Det känns helt enkelt bättre och oftast tycker jag att honungen är godare. Många gånger köper jag honung när jag är på marknad eller om jag hittar bra honung i mindre butiker. Denna gång köpte jag honungen i äggboden hos vår granne. Den är producerad av vår andra granne, Åsa Gustavsson som bor längre in på vår väg. Det kan inte blir mer närproducerat än så!

Honungen kostar 70 kronor per burk och det finns i äggboden hos Lage längsmed riksväg 51. Det är öppet dygnet runt och det går att betala med Swish och kontanter. Samtidigt kan man passa på att köpa ägg. Helt suveränt!

Foto: Sofie

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Mar 22, 2017 @ 09:58:10

    Coolt

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

