After Dark – This is it!

Igår kväll var N och jag på Louis de Geer Konsert & Kongress för att se After Dark och deras avskedsturné This is It!

Först gången jag såg After Dark var troligen våren 1994 på Silja Europa (läs mer: Ny After Dark-show på Silja Line). Jag kommer inte ihåg mer än att jag var på dåligt humör när showen började eftersom jag fick sitta på raden framför mamma och pappa. Showen hette After Dark Oriental Nights.

Jag föll sedan pladask för La Dolce Vita på Melodifestivalen 2004 och har skrålat den många gånger på krogen. När QX erbjöd en specialkväll med After Dark på Tyrol den 30 april 2005 var det dags igen (läs mer: QX & After Dark – en gaykväll med show på Tyrol). Det var en fantastisk show och kväll, det bäst av allt var att kvällen var döpt till La Dolce Rosa. Jag absolut älskar After Dark och deras shower. Så pass att min väninna och jag var tillbaka på Circus våren 2006 och såg La Dolce Vita igen.

Å nu är det slut, tänk att After Dark startade 1976 och har showat i drygt 40 år. Det är fantastiskt, jag var inte ens född när Christer Lindarw äntrade scenen. Showen igår var rolig, sorglig, fantastisk, sexig, stygg och underbar. Christer Lindarw hedrade sin parhäst Lasse Flinkman som gick bort 2016 och gjorde till och med ett av deras gamla nummer fast med Lasse på storbild. Han hedrade även alla forna After Dark medlemmar som gått bort, flera i Aids. Det var lite sorgligt men fint. Jag kommer sakna Christer Lindarw och After Dark.

Kommentera

