Bio: Fifty Shades Darker

fiftyshadesdarker

För två år sen hade Fifty Shades of Grey premiär lagom till Alla Hjärtans dag. N och jag var och såg den på vår Alla Hjärtans Dag-date. Läs min recension Bio: Fifty Shades of Grey. I år hade uppföljaren Fifty Shades Darker premiär lagom till Alla Hjärtans Dag och återigen var vi och såg den på vår Alla Hjärtans Dag-date.

Jag såg fram emot filmen men det ändra sig ganska snabbt, när filmen började kom jag ihåg hur tråkig jag tyckte första filmen. Tyvärr var inte tvåan bättre utan snarare tvärtom, den är ganska så långtråkig. I slutet av första filmen lämnar Ana Christian efter att hon har bett honom visa vem han verkligen är. De båda sörjer uppbrotten och Christian försöker på alla sätt att få kontakt med Ana men hon vägrar.

Till slut får Christian kontakt med Ana och hon är villig att försöka igen mot att de denna gång har ett förhållande utan regler. Christian går med på det och det ser ut som om de två kommer att bli lyckliga, eller?

Jag tycker att filmen är varken trovärdig eller logisk men jag vet att vi kommer att gå och se trean när den kommer på bio. För trots allt vill jag ser hur denna underliga historia ska sluta. Ärligt, om sadisten är en del av Christian varför är det han som ska ändra på sig? Varför inser de bara inte att de inte är kompatibla eller att Ana får lära sig att leva med Christians sadism på ett eller annat sätt. Jag förstår det helt enkelt inte?! Det många sätt att ha en relation på. Personligen tycker jag att Ana ställer orimliga krav, hon vill ha kakan kvar och samtidigt äta den. Å ena sidan ska Christian ändra på sig, å andra sidan är hon nyfiken på hans ”rum”. Som sagt, ologiskt och inte vidare trovärdigt.

Men som sagt, jag kommer antagligen inte kunna hålla mig borta utan vi kommer sitta där i biomörkret och reta oss på hur historien slutar…

Så här skriver sf.se: När en sårad Christian Grey försöker att få Ana åter, ställer hon som motkrav att deras arrangemang ska se annorlunda ut den här gången. Just som de två sakteligen börjat hitta tillbaks till varandra dyker ett par tveksamma figurer från Christians förflutna upp, fullt inställda på att sabotera deras planer på en gemensam framtid.

Kommentera

