Nygammalt skåp i köket

I höstas fick N och jag ett gammalt skåp av min mammas mans mamma. Till en början stod skåpet ute då det behövde vädras ut men också skrapas och målas. Det har tagit oss ett bra tag att få det gjort… Eller vi och vi, jag har hjälpt till med lite förarbete, det mesta har N gjort. Men nu i veckan fick vi hjälp att bära in skåpet i köket. Då såg det ut så här. Lådorna passade inte efter att vi hade målat dem, dörrarna ska monteras och vi behöver någon form av beslag till både dörrarna och lådorna.

2017-01-24-11-37-01Foto: Sofie

2017-01-24-11-37-41Foto: Sofie

Vi börjad med att dekorera dörrarna, till det hade vi köpt tapet på Rusta och spraylim. Så vi sprayade lim på dörrarna och sedan la vi dit tapeten kant i kant mot den ena kanten. Vi tryckte dit tapeten ordentligt och sedan skar vi bort överflödet på de andra tre sidorna. Personligen tycker jag att det blev riktigt bra. (Så fort lådor och skåp har fått beslag kommer en bild på det färdiga skåpet.)

2017-01-24-12-46-05Foto: Sofie

Skåpet är numera fyllt med allehanda porslin, bland annat den servis vi fick från samma kvinna plus alla fat och skålar som jag köper på loppis. Det gemensamma är att allt porslin är vitt med rosa blommor, oftast rosor.

2017-01-24-16-31-16Foto: Sofie

Ovanpå skåpet har jag ställt en tavelram, en orkidé (som vägrar blomma igen) och ett par ljuslyktor. Jag är såå nöjd med resultatet!

2017-01-24-16-33-49Foto: Sofie

Kommentera

