Siegers Johansson

Nu har jag varit gift i snart två veckor och det som är absolut svårast är att skriva min namnteckning. Så fort jag ska skriva under något så skriver jag ”Sofie Siegers” och så kommer jag på mig själv med att lägga till ”Johansson” men det ser liksom inte enhetligt ut. Jag tror att jag får sätta mig med ett kladdblock hemma och öva på min nya namnteckning!

Igår kom dessutom bekräftelsen från Skatteverket på mitt nya namn så det vara bara att sätta sig och ringa och maila för att beställa nytt bankkort, kreditkort, MedMera-kort, ICA-kort och så vidare. Det blev många mail och samtal och alla hade olika rutiner vid namnbyte. Men snart så. Nu väntar jag bara på brev från Transportstyrelsen så att jag kan byta mitt körkort och så ska jag fixa nytt pass.

Kommentera

