Madonna – vilken kvinna!

Jag har varit ett fan av Madonna så länge jag kan minnas, det började troligen när jag var 10-11 år. Med andra ord i slutet på 1980-talet. Flera av mina kompisars föräldrar ogillade att deras döttrar lyssnade på Madonna, men inte min mamma. Hon tyckte snarare att Madonna var en bra förebild för en ung flicka. Där och då förstod jag troligen inte vad mamma menade. Men efter att ha lyssnat på ovanstående tal förstår jag!

Madonna uppmanar oss kvinnor att söka oss till starka kvinnor för inspiration, stöd, upplysning, samarbete och vänskap! Vidare uppmanar hon oss kvinnor att uppskatta vårt eget värde och varandras värde!

Personligen tror jag att just det är viktigt, att vi kvinnor inser vårt eget värde och står upp för oss själva. Både som individer och grupp, allt för ofta har jag sett och varit med om kvinnor som vänder varandra ryggen. Tyvärr lever vi fortfarande i en värld där män och kvinnor värderas utifrån olika norm, det i sig gör att vi måste vara bättre än den normen och visa att vi är värdefulla för varandra, för samhället och för världen. Inte för att vi är kvinnor utan för att vi är människor! Var en god medmänniska. Lyft, stötta och inspirera varandra! Tillsammans kan vi göra skillnad, tillsammans kan vi skapa en och samma norm för mänskligheten!

Kommentera

