Journal cards – Inspirations kort

Att pyssla har nog alltid varit en del i mitt liv men i korta eller långa perioder har jag pausat från det. I och med att jag blev inbjuden till en grupp på Facebook som sysslar med dagböcker av olika slag har jag återupptagit mitt pysslande. Gruppen syfte är att vi som medlemmar ska lära känna oss själva med hjälp av skrivande men också skapande. Genom att skapa testar vi våra egna gränser och samtidigt får vi utlopp för våra känslor och tankar.

Det roliga är att jag för någon månad sedan fick hem min personal planner: pink lavender från kikki.K. Kalendrarna påminner om Filofax i upplägget men samtidigt jobbar kikki.K mycket med inspiration, kreativitet och eget skapande. Min personal planer passar utmärkt för att planera min vardag, skriva dagbok, mötesanteckningar och för att skriva ner och spara olika ordspråk och citat. Det känns praktiskt och bra att ha allt på samma ställe.

leather-personal-planner-large-pink-lavenderFoto: ShopperBoard

Samtidigt som jag började skriva dagbok igen har jag även börjat skapat. En annorlunda anslagstavla är ett av mina projekt, ett annat är journal cards eller inspirationskort. Jag använder mig av vackra papper, klistermärken, utskrifter av ordspråk och citat och annat som jag tycker är vackert. Sedan skapar jag kort av dessa för att använda i min egen dagbok eller för att skicka till vänner och bekanta. I gruppen har vi just nu en utmaning som går ut på att skapa två journal cards till varje deltagare i utmaningen, det total antalet beror alltså på antal deltagare i utmaningen. Dessa ska sedan skickas till var och en av deltagarna i gruppen under november månad. I retur får jag två journal cards från varje deltagare i utmaningen. Här är ett par av de kort jag skapat.

2016-10-24-18-20-04Foto: Sofie

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Amandas minnen
    Okt 25, 2016 @ 16:52:46

    Nu blev jag inspirerad! Vackra kort 😊

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

