Mysteriemässa i St Olai kyrka

Idag var N och jag på Mysteriemässa i St Olai kyrka. Mässan är baserad på Ingmar Johánssons Mysterium – En mässa om livets insida (1995). Jag fastnade för Ingmar Johánsson musik för ett antal år sedan och lyssnar gärna på hans musik, speciellt Mysterium. Tidigare har jag skrivit om en av mina favorit psalmer Du är en bön av Ingmar Johánsson,

Mässan gästades av Ingmar Johánsson själv som framförde all musik. Till hjälp hade han en kör, två musiker och självklart oss besökare som uppmuntrades att sjunga med. Det var uppfriskande att aktivt kunna delta i mässan och jag insåg hur många av låtarna som har fastnat både i själv och hjärta. Jag önskade till och med att hela kyrkan hade brustit ut i än mer lovsång än vad vi gjorde, att vi hade sjungit ut vår glädje och deltagit utan tankar på pinsamheter eller sångröst. Men, men… Drömma kan man alltid göra!

Hur som var mässan välbesökt och det syntes att flera av besökarna var bekanta med musiken. Mässan gjorde mig gott och, som sagt, jag insåg hur mycket jag tycker om flera av sångerna från Mysterium. Det är tur att hela skivan finns på Spotify!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Martin
    Apr 27, 2017 @ 16:50:53

    Jättefin den här sången Du är en bön.

    Gilla

    Svara

Kommentera

