Budskapskväll med våra guider

I söndags var jag på Budskapskväll med våra guider, detta var den andra av fyra kvällar och temat var ”Våra trovärdigaste guider”. Kvällarna leds av Carina Vinnersten; häxa och medial vägledare som driver Häxans hörna i Berg. Läs mer på hennes hemsida

På eventet på Facebook stod det: ”Våra egna, högst personliga guider samlas för att stärka och hjälpa dig framåt i din utveckling. Sträck ut din hand och ta emot de stora gåvor som ska få dig att lysa i din egen kraft. Kvällen välkomnar manifestation!”

Jag har träffat Carina ett par gånger tidigare, läs mitt inlägg Healing – en omtumlande upplevelse och har stort förtroende för henne däremot kände jag mig inte redo inför den första kvällen. Denna gång kändes det bra och det passade in i vårt schema så jag anmälde mig. N och jag hade varit i Norrköping på eftermiddagen så han körde mig till eventet och hämta mig efteråt, det uppskattar jag innerligt då jag kan vara både trött och omtumlade efteråt.

Vi var i en scoutlokal utanför Berg, en timmerstuga som kändes inbjudande och mysig. Det var högt i tak och rymligt. När alla hade kommit satte vi oss i en cirkel och Carina introducerade sig själv och kvällen. Efter en stund ledde hon oss i en meditation under vilken vi träffade våra guider, med lite tur fick vi även en gåva av vår guide.

Jag tycker om att meditera och gör det alldeles för sällan. Det var skönt att bli vägledd in i avslappningen och in i den andliga världen. Ganska snart kände jag min guides närvaro, en lång man med hög hatt. Han stod mycket nära och när helst jag kände mig orolig underkvällen kände jag hur han la sin hand på min axel för att lugna mig. Det hjälpte!

Sen hände något spännande, jag såg ett starkt vitt ljus komma gåendes emot mig. Mitt i ljuset fanns en liten kvinna. Ljusskenet blev allt starkare och lyste starkt över hela mig. Det var otroligt vackert och kändes som en gåva.

Carina ledde oss ut ur meditationen och bad samtidigt våra guider ta plats bakom oss. Sedan gick hon runt och pratade med var och ens guide i tur och ordning. En del av oss fick även möjlighet att fråga vår guide något. När det var min tur frågade Carina vad jag fått för gåva och jag svarade att jag inte fick någon. Jag berättade istället om kvinnan i det starka ljusskenet. Nu när jag skriver om det inser jag att det kändes som en gåva. Vidare berättade jag att jag även kände närvaron av min guide. Carina pratade med kvinnan och framförde hennes budskap, ett vackert och lugnande budskap.

Jag uppskattade kvällen i sin helhet och ska nog försöka åka på åtminstone en om inte både de kvarstående kvällarna i höst. Efter söndagen blir jag än mer sugen på att gå Carinas kurs ”En inre resa”.

Hösten fyra kvällar och deras respektive tema:
* Våra ljusaste ÄNGLAR den 28 augusti
* Våra trovärdigaste GUIDER den 25 september
* Våra nära och kära AVLIDNA den 30 oktober
* Det OVÄNTADE den 27 november

Kommentera

