Våra vigselringar är klara!

Runt midsommar beställde vi min vigselring från Silly Shiny Diamonds (läs mer: Att köpa vigselring). Ringen anlände den 22 juli efter ett antal turer. Först skulle ringen levereras måndagen den 25 juli men då var inte N och jag hemma så DHL skulle hålla ringen till slutet av veckan när vi kom hem. Sen skulle ringen komma den 21 juli men den dök aldrig upp. Det visade sig att de hade missförstått när vi var bortresta och väntat med leveransen. Men, som sagt, fredagen den 22 juli anlände ringen. Jag var i Stockholm så jag fick se ringen först flera timmar efter N men han var snäll och skickade ett par bilder 😉

Min ring var fantastiskt vacker men tyvärr passade den inte perfekt. Så när vi kom hem från vår semestertripp så lämnade vi in min ring till Johansson & Schöttle Guldsmedsateljé. Någon vecka senare var min ring klar och passade perfekt!

Då var det dags att beställa N’s ring och samtidigt bestämma gravyr. Thomas tillverkade N’s ring och förra fredagen fick vi ett SMS om att hans ring var klar för provning. Även N’s ring passade perfekt och våra båda ringar pryds nu av texten:

Sofie  ❤ Niclas 5 jan 2017

N’s ring skulle prydas av en rad brillanter, han och Thomas bestämde hur det infattningen skulle se ut och det skulle ta någon vecka till. Igår fick vi återigen ett SMS från Thomas om att ringen var klar. Å vilken ring, den är underbar och passar N perfekt. Så nu är våra båda vigselringar klara och ligger hemma i lådan och väntar på vigseln.

Kommentera

