Rituell bränning av negativitet

2016-05-17 17.38.49Foto: Sofie

Häromkvällen satt jag och pratade med en vän på andra sidan jorden. Vi pratade om negativitet och negativa tankar och känslor. Just nu känner jag att det är lite för mycket negativitet i mitt liv, negativitet som kommer utifrån men som jag låter påverka mig och mitt liv. Hon gav mig tipset att skriva ner all negativitet, lägga det i en burk och slänga bort det. Jag fastnade för hennes idé så nu i eftermiddag skrev jag ner all negativitet, högt som lågt men istället för att kasta bort det bestämde jag mig för att elda upp papperslapparna och därmed negativiteten. Det kändes otroligt meditativt och undertiden bad jag en stilla bön om sinnesro och om inre lugn. Jag vet att den platsen finns inom mig men förtillfället har jag tillåt allt runtomkring mig att rubba min balans. Men förhoppningsvis var eftermiddagens rituella bränning ett steg i rätt riktning.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Maj 17, 2016 @ 21:26:51

    Jag har också gjort något liknande tillsammans med andra och det var ett bra sätt att få göra det tillsammans med andra och släppa allt det tråkiga och negatia

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

