Accessoarer till brudklänning

Eftersom N och jag gifter oss mitt i vintern så har jag tänkt ha en bolero eller jacka i fuskpäls till klänningen. Jag har även siktat in mig på ett par stövletter av samma anledning. Eftersom jag är resultatinriktad och älskar att planera och dessutom att shoppa har jag tittat runt en hel del, både i butiker och på nätet. Boleros och jackor finns det en hel del av men inget som jag har fallit pladask för. Vita stövletter har varit svårare att hitta.

Quinty Fiarucci BridalFoto: Elsa Coloured Shoes

Ganske tidigt i min jakt hittade jag ett par underbara stövletter i vitt på glittrig sula och klack. Skorna kommer från Elsa Coloured Shoes, märket är Fiarucci Bridal och modellen Quinty. Tyvärr är det få butiker i Sverige som har deras sortiment och ingen som tar in stövletterna. Däremot kan alla de butiker som har deras sortiment ta in stövletterna men då måste jag köpa dem oavsett vad, ibland skulle även en fraktkostnad tillkomma. Jag kände tidigt att det här var skorna till min klänning men kände ändå en viss osäkerhet kring att beställa dem utan ångerrätt.

Igår var N och jag i Linköping och då passade vi på att besöka Bröllopshuset. Jag var framförallt på jakt efter en bolero eller jacka. De hade en bolero i fuskpäls i butiken. Den var dock inte helt och fullt vad jag var ute efter så jag frågade om de hade fler i sitt sortiment. Visst hade de fler boleros och jackor som man kunde beställa, vi bläddrade lite i katalogen och jag föll för en med lite högre ståkrage och lång ärm. Men även här var jag tvungen att köpa den om de tog in den. Eller inte riktigt, jag fick betala en handpenning på ca 20 % och om jag ångrade mig så förlorade jag handpenningen. Det kändes mer rimligt 🙂

20160409_134117Foto: Sofie

Jag såg att de hade en stövlett i sina hyllor så jag frågade om de hade fler stövletter i sitt sortiment eller som man kunde beställa hem. Då visade tjejen i butiken mig Elsa’s katalog. Jag var såld *skrattar* Det bästa var att kvinnan i butiken hade bra koll på deras skor och storlekar, så vi resonerade oss fram till rätt storlek och så beställde jag dem. Det bästa är att om det är fel storlek så får jag byta och om jag absolut inte gillar dem när de kommer så förlorar jag bara mina 20 % i handpenning. Så nu har jag beställt både jacka och skor och jag är såå glad.

För var dag som går ser jag mer och mer fram emot vår bröllopsdag, vårt vackra vinterbröllop! Och då lovar jag att ni kommer få se bilder på klänningen med alla accessoarer, än så länge får ni bara små smakprov 😉

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Apr 10, 2016 @ 08:23:21

    Vad kul att det blev så lyckat

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

