Frieriet

Enligt traditionen får vi kvinnor fria en dag vart fjärde år, på skottdagen. Tidigt i år uppmärksammade jag detta och var lite sugen på att göra slag i saken. Jag berättade även hemma att det är skottår och att det betyder att jag får fria. Min sambo svarade med att han skulle gömma sig på skottdagen. Dagen närmade sig och något nervös visste jag inte hur jag skulle göra, tänk om han skulle säga Nej?!

Men på väg hem från jobbet på skottdagen gick jag in i en av Norrköpings blomsteraffärer och köpte tre rosa rosor. När jag skrev kortet till blommorna kunde jag inte låta bli så jag förklarade min kärlek och friade till mannen i mitt liv.

12718063_10153993661601591_3725887503615803716_nFoto: N

Som tur var blev han glad, även om han tyckte att jag fegade ur något 😉 Svaret blev Ja och nu är vi i full färd med att planera bröllop!

20160214_120521Foto: Sofie

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Mar 12, 2016 @ 20:55:08

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

