Långsam återhämtning

Efter sista halsoperationen (läs mer: Återbesök och operation nummer fem) har jag haft svårt att återhämta mig. Jag har varit och är otroligt trött vilket i sig är jobbigt. Redan timmarna efter operationen när jag var tillbaka på avdelningen märkte jag skillnad mot tidigare operationer. Denna gång var jag i och för sig uppe och rörde mig mer men samtidigt blev jag tröttare. Efter operation tre och fyra har jag fått åka hem på kvällen då jag har önskat det. Den här gången frågade jag inte ens, en av orsakerna var att läkaren ville att jag skulle inhalera natriumklorid under det dygn jag låg inne men en annan anledning var att jag var så trött så det var skönt att stanna kvar på sjukhuset. Problemet är att tröttheten inte har gett med sig, nu känner jag mig till och med lite svullen i halsen och förkyld.

Jag har varit sjukskriven fram till idag och tanken var att jag skulle börja jobba idag men jag orkar inte. Därför ska jag ringa ÖNH i Huddinge idag och be att få vara hemma ett par dagar till på heltid och sedan ett par dagar på halvtid så att jag får en mjukstart på jobbet. Jag hoppas att det räcker och att jag piggar på mig.

Kommentera

