Alla hjärtans dag och Afternoon tea på Villa Fridhem

20160214_120220
Foto: Sofie

Alla hjärtans dag var igår och jag blev ordentligt uppvaktad av min älskling. Efter en lång sovmorgon då jag fortfarande är väldigt trött efter operationen åt vi frukost. Sen gjorde vi oss i ordning för att åka och dricka Afternoon tea på Villa Fridhem.

Afternoon tea på Villa Fridhem innebär en överdådig buffé och igår var temat choklad. Det finns tre stationer: smörgåsar och paj med sallad, scones med tillbehör och så sötsaker. Till det ingår kaffe, te och juice.

Jag var inte så hungrig så jag hoppade över smörgåsarna (det fanns inget vegetariskt alternativ) och pajen men smakade på sconesen med tillbehör. Villa Fridhems marmelader är väldigt goda. Sen gick jag på sötsaker och det var nästan svårt att välja. På bordet fanns bland annat brownie med nougat, kolatårta, tigerkaka med banan och chokladtopping, semlor, hjärtformade maränger, cake pops, chokladmuffins, chokladpraliner och småkakor. Jag smakade på en hel del och det mesta var gott men min absoluta favorit var tigerkakan med banan chokladtopping.

Foto: Sofie

Dagen och firande fortsatte med bio inne i Norrköping, läs recensionen: Bio: How to be single. Sen lovar jag att jag var trött så det vara bara att åka hem, äta lite middag och krypa ner i sängen. Men det var mysigt att få komma hemifrån en stund och att få spendera dagen med min älskling.

Kommentera

