Att inte kunna andas ordentligt…

Efter min senaste halsoperation har jag varit tacksam över att återbesöken gått så pass bra. Visst, själva undersökningen är tuff och jag bävar inför den varje gång. Men resultatet har varit positivt. Halsen har läkt fint och det ser öppet och bra ut. Jag har tom slutat räkna månaderna och är enkom tacksam över att jag kan andas normalt. Men sen ett par veckor tillbaka har jag märkt en förändring. Jag har nästa återbesöks tid till ÖNH den 13 januari och har tänkt att jag klarar mig tills dess. Men tyvärr inte, i mitten på veckan ringde jag och jag har fått en tid nu på onsdag. Där och då kändes det smått nojigt och kanske onödigt men i helgen har det visat sig att jag verkligen behöver en undersökning. Stundvis känns det som att jag tappar andan helt och det har återigen blivit jobbigt att gå och prata, dammsuga eller gå upp för trappan till övervåningen. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot undersökningen  på onsdag men jag är glad att jag ska bli undersökt och därmed få svar på hur illa det är. För illa är det, hur mycket jag än försöker intala mig att det är förkylningen eller stress eller något annat så innerst inne vet jag att det är dags igen. Som någon gång i januari eller februari blir det säkerligen operation.

I ärlighetens namn känner jag mig ganska uppgiven, det är drygt nio månader sedan jag opererades vilket betyder att jag aldrig klarat mig mer än ett år mellan operationerna. Oftast är det kortare tid emellan. Dessutom fasar jag för veckorna fram till operationen. Framförallt för att jag vet att jag bara blir sämre och att det nästan är jobbigt att bara röra på sig i slutet, men samtidigt är operationen nödvändig och befriande. Men ändå! Ska detta pågå resten av livet? Ska jag behöva genomgå minst en operation om året? *suck*

Oavsett finns det inte mycket jag kan göra fram till undersökningen på onsdag, jag får helt enkelt vila och fokusera på det positiva och dessutom försöka bli frisk från den förkylning jag har.

Kommentera

