Bok: Längta av Sylvia Day

langta

Sylvia Day är en av mina favoritförfattare, jag gillar hennes sätt att skriva på och hennes berättelse fångar mig. Men när jag läste Längta blev jag besviken. Den kändes inte som hennes tidigare böcker Synda, Älska och Drama. Historien kom på något sätt aldrig igång och jag hade svårt att uppbåda tillräckligt intresse för att läsa ut boken. Envis som jag är gjorde jag det dock.

Så här skriver AdLibris om boken: ”Någon försöker skrämma den intelligenta arvtagerskan Eliza till äktenskap, men hon har inga planer på att låta sig skrämmas. Istället hyr hon en man som ska infiltrera friarna.

Men att ha vissa män i sin närhet kan vara än farligare. Privatdetektiven Jasper Bond är Elizas raka motsats. När han inte kan motstå hennes självständiga skönhet ser han det som sitt uppdrag att övertyga Eliza om att det finns något som kallas äkta kärlek.

Längta är en sensuell thriller om ett explosivt möte mellan en jagad kvinna och en man som vill lära henne älska. Det är ett lidelsefullt mysterium som kommer att hålla läsaren på helspänn från första till sista sidan.”

Läs mer: Sylvia Day

Kommentera

