Drömmar…

Just nu drömmer jag väldigt mycket, röriga och underliga drömmar. När jag vaknar så hänger drömmen oftast inte ihop och jag har en känsla av obehag. Drömmarna är inte läskiga eller skrämmande, snarare stressiga och obehagliga.

Inatt drömmde jag om en flytt, om en stor lokal med en massa kartonger och möbler. Jag skulle byta ut något skåp eller så men det var så rörigt så det gick inte.

Sen satt jag helt plöstligt i ett konferensrum på jobbet, det var fyra bord som stod i en kvadrat.  Enheten hade varit uppdelad i grupper och skulle redovisa resultatet av sina uppgifter. De två första, varav den ena var en främmande anglosax började redovisa. Jag satt och lyssnade men min chef pockade på uppmärksamheten, han ville att jag skulle titta på hans nya slips. Den hade olika knappar men han hade bytt ut några av dem. Jag försökte ändå att  lyssna på redovisningen men min chef fortsatte att störa mig med sitt prat om sin slips. Till slut märker även min kollega som står och pratar att vår chef inte lyssnar. I nästa stund var det nästa grupps tur. Jag blir beordrad att hålla i ett snöre, högt över huvudet för det klarar jag ju. Jag tänker att nej det orkar jag inte men hinner inte tänka klart tanken förrens de har släppt snöret och börjar sy i ena änden. Sen går tråden och en korg med stickade eller virkade bollar runt bordet. Ingen vet vad de ska göra och en stund senare vaknar jag.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Mar 27, 2015 @ 10:01:25

    Du vet nog själv vad drömmen handlar om, vi har ju pratat om det … kram

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

