Radisson Blu Royal Park hotel

Lördagen den 8 november skulle vi upp till Stockholm för att umgås med en vän. För att inte behöva stressa hem på kvällen bokade vi in oss på Radisson Blu Royal Park hotel. Jag betalade med SAS Eurobonuspoäng och trots att hotellet inte låg bra till valde vi det då jag alltid har velat bo där och nu fick jag chansen. Vi anlände på eftermiddagen och checkade in. Rummet var helt okej, däremot blev vi något förvånade när vi såg att det inte fanns några badrockar. Min sambo var nere på spaavdelningen och frågade efter badrockar, vi fick veta att det var helt ok att ta med badrocken upp på rummet så länge vi kom tillbaka ner med de. Detta gjorde att vi valde att avstå från att nyttja spaavdelningen, det kändes mest krångligt.

På kvällen var vi inne i Stockholm och åt middag, när vi kommer tillbaka strax innan midnatt ville vi gå och lägga oss. Tyvärr kunde vi inte det då det låg döda småkryp i den ena sängen. Min sambo pratade med receptionen och vi fick snabbt ett nytt rum två dörrar ifrån det första rummet.

Det var rena sängkläder så vi gick och la oss. Nästa morgon gjorde vi oss i ordning, däremot kunde jag inte torka håret då hårtorken var trasig. Vi åt frukost och checkade ut. Receptionisten var vänlig och gav oss ett presentkort på en övernattning en fredag eller lördag som kompensation för allt strul. Detta gav hotellet möjlighet att visa att standarden normalt sett är bättre än det vi fick uppleva.

Förra helgen, fredagen den 28 november nyttjade vi presentkortet. Jag bokade natten via telefon torsdagen den 27 november. Receptionisten frågade om jag ville ha ett dubbelrum och jag svarade ja. Vi anlände på fredagen och när vi kommer upp till rummet har vi fått ett rum med två sängar. Det kanske bara var ett missförstånd så vi går ner till receptionen och får ett nytt rum. En mindre svit på samma våningsplan. Detta var snällt men vi blev mindre och mindre imponerade av vår vistelse på hotellet. Sängen var grusig, duchmunstycket igenkalkat och rummet var allmänt slitet och skitigt.

När vi checkade ut återkopplade vi detta till receptionisten som endast tittade på oss beklagande. Min sambo avslutade till och med med frasen ”Men det kanske ska vara så här…” och fick svaret ”Ja”. Jag vet inte ens om receptionisten lyssnade på oss. Jag la mig i samtalet och då svarade hon att hon skulle återkoppla till ledningen. Vi vet inte om hon gjort detta.

Samtalet fortsatte lite och vi berättade för henne att vi inte kommer att rekommendera Radisson Blu-kedjan då vi är besvikan. Det hela slutade med att jag mailade hotellet när vi kom hem. Svaret jag fick var egentligen inte förvånande, personen som svarade poängterade att denne hade fått mailet av deras duktiga receptionist. Personen beklagade att vi var missnöjda och att de förlorat oss som kund. Vi fick också veta att vi blivit uppgraderade till deras största svit och att då vi fortfarande inte var nöjda kunde denne inte göra något mer.

Jag har svarat att jag gärna vill att de återbetalar får första natt, det mailet skickade jag för snart en vecka sen men har inte fått svar. Så tyvärr, Radisson Blu Royal Park hotel var inte vad jag förväntade mig!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Dec 07, 2014 @ 14:01:22

    Så dåligt och bli uppgraderad till ett rum som är skitigt anser jag nog vara en nedgradering oavsett svit eller dubbelrum

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

