Middag: Ljunggren

En av mina väninnor och jag brukar prova nya restauranger när vi träffas. Restaurang Ljunggren i Brunogallerian är inte direkt ny men min väninna tycker att deras mat är ”grym”. Jag var på Ljunggren när det var nyöppnat men hade inte direkt någon uppfattning. Så efter att ha studerat menyn och konsulterat pojkvännen som också skulle följa med bestämde vi oss för att prova.

Vi var där i lördags och för att vara säkra på att få plats hade vi bokat bord. Dock var det bra väder så vi ville hellre sitta på Terrassen vilket gick bra. Nackdelen var att alla vanliga bord var upptagna på Terrassen så vi fick sitta på bänkar vid låga bord. Inte det bästa när man ska äta men rätt okej om man bara ska dricka.

Menyerna kom in och servitrisen berättade om deras koncept, mindre cross-over rätter inspirerade av Europa och Aisen som med fördel kan delas och sushi. Det tog ganska lång tid innn vi fick beställa och vi beställde mat och dryck samtidigt. Maten däremot kom in ganska fort. Jag åt vegetarisk sushi och de andra varierade sig mellan de mindre rätterna och sushi.

Den vegetariska sushin var varken eller, den var inte dålig men den var inte heller god. Det var lite mat för pengarna och jag kände mig ganska missnöjd med middagen. Pojkvännen var inte heller nöjd med sin mat, speciellt inte med tanke på prislappen. Min väninna åt dels några rätter som hon hade provat tidigare och någon rätt som var ny för henne. Det hon brukar äta var gott men resten var hon ganska besviken på.

Vi bestämde oss för att ta in notan och gå vidare. Stämningen var inte så inbjudande, servicen si så där och maten tråkig. Så nej, det lär inte bli fler besök på Restaurang Ljunggren!

Kommentera

