En liten, liten stund…

2014-07-12 14.47.24Foto: Sofie

Så många tankar, så många känslor. Allt på en gång! Förra helgen var vi ute och åkte och tog en paus vid Brådtom sluss. I en av rabatterna satt en skylt med texten ”Sitt ner och bara njut en liten stund”. Det är previs vad jag behöver just nu och försöker göra!

Det har hänt väldigt mycket i mitt liv det senaste året, eller kanske åren. I början av juli förra året träffade jag mitt livs kärlek och där och då började ett år av pendlande mellan Stockholm och Östergötland. Under året som gått har jag även förlorat min mormor, farmor och farfar. Jag har bytt jobb och jag har haft en och annan dust med min familj. Om ett par veckor är pendlande över, jag har fått jobb i Norrköping och flyttar hem till min pojkvän. Det är underbart på såå många sätt men det är också lite nervöst och lite skrämmande. På många sätt är det överväldigande och jag känner att jag inte helt och fullt kan smälta allt som har hänt.

Erbjudandet om jobb i Norrköping kom i princip en vecka innan vår årsdag och det fick mig att inse hur mycket som har hänt under det gångna året. Året har varit underbart, kärleksfullt, spännande, omvälvande men också sorgligt, svårt, tungt och upprivande. Alla dessa tankar och känslor lever just nu rövara i min kropp och själ och jag får inte riktigt ro.

Mitt i alla detta tar jag mig ann de praktiska sakerna; jag adressändrar, fixar med andrahandsuthyrningen av min lägenhet och så städar och rensar jag för fullt. Det är väldigt befriande att få städa och rensa, det är mitt sätt att bygga bo och att få frid i sinnet. Att få skapa ett hem och därmed ett liv tillsammans. Jag har städat och rensat under hela det här året men nu är det mer påtagligt, nu ska vi verkligen bo tillsammans och det hus min pojkvän har ska bli vårt hem. Det är en spännande tid som väntar och jag ser fram emot det nya köket på övervåningen, det lilla drivhuset på framsidan, uteplatsen i kvällssolen, de nya rabatterna nästa sommar och allt annat vi drömmer och planerar för. Men jag ser också fram emot höstkvällarna i soffan tillsammans med min kärlek, nätterna då jag vaknar av en konstig dröm och bara kan sträcka ut handen och känna honom bredvid mig, alla våra underliga och kuliga samtal och alla mornar då jag får vakna tillsammans med den jag älskar.

Jag vet att jag tar tid på mig att landa i det som händer. Att det praktiska hjälper mig att fokusera och blicka framåt. Men jag hoppas och tror, jag vet att det här kommer att bli bra och att tillsammans är vi starka!

Kommentera

