Allt har sin tid

Allt har sin tid,
det finns en tid för allt som sker under himlen:
en tid för födelse, en tid för död,
en tid att plantera, en tid att rycka upp,
en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp,
en tid att gråta, en tid att le,
en tid att sörja, en tid att dansa,
en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar,
en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,
en tid att skaffa, en tid att mista,
en tid att spara, en tid att kasta,
en tid att riva sönder, en tid att sy ihop,
en tid att tiga, en tid att tala,
en tid att älska, en tid att hata,
en tid för krig, en tid för fred.

Predikaren 3:1-8

Läste dessa ord på en väns blogg (the hansom roads) och de fick mig att tänka till. Just nu är livet lite motigt och jag försöker att reda ut både tankar och känslor. Jag vill dessutom gärna lösa själva problemet och helst igår. Men när jag läste dessa ord insåg jag att jag kan inte lösa alla problem. Ibland är det bättre att backa undan, att låta tiden ha sin gång och förlita sig på att det kommer att bli bra. För visst måste det blir bra? Jag hoppas innerligt att det finns en lösning och att tiden kommer visa den, att allt som behövs här och nu är tid. Tid att läka men också tid att både tiga och tala, tid att älska och hata och tid att riva sönder och sy ihop. För en dag hoppas och tror jag att det finns en väg ut ur detta, jag måste tro det för att ta mig igenom det här och nu!

Kommentera

