Dagens visdomsord

1891215_818415351505395_556370964_n

I en relation, oavsett om det är familj, vänskap eller kärlek (alla relationer handlar väll iofs om kärlek på ett eller annat sätt) är inte det viktiga hur vi ser ut utan hur vi beter oss mot varandra och mot omvärlden. Mitt leende, mina handlingar och mina tårar visar vem jag är och den man som kan och vill förstå mitt leende, mina handlingar och mina tårar är värd allt. Om jag hittar en man som gör allt det har jag troligen hittar rätt man, då har jag troligen hittat hem. Självklart ska vi inte förringa vikten av attraktion men attraktionen sitter inte i en smal kropp, stora bröst eller en välsvarvad rumpa. Attraktion kommer inifrån och handlar minst lika mycket om ansträngning och att göra sig till, att vilja vara vacker för den andre.  Bråka och tjafsa finns troligen i någon form i alla relationer men jag tror inte att det bör vara kärnan i relationen, inte i någon relation. Kärnan bör vara kärlek. Att man bryr sig om varandra, tänker på varandra och tar varandra i beaktan är man gör något.

Viljan att skapa ett liv tillsammans med en annan människa kommer inifrån, den kommer utav kärlek. Utav önskan att torka den andres tårar för att man hellre ser den andre glad och därmed vill man lätta dennes börda.

Jag är glad och tacksam över att jag har träffat den mannen. Mannen som skrattar med mig när jag får en fnitterattack. Mannen som jag bryr mig om och skulle göra vad som helst för. Mannen som tar mig i sin famn när jag gråter. Det är kärlek och det är ömsesidigt.

PS Jag tror inte att det enkom är vi kvinnor som kommer med olika instruktioner. Män är minst lika olika och har egna instruktioner och det gäller för oss kvinnor att kunna tyda och läsa vår man.

Kommentera

