Söndagar

sndagJag har alltid varit en fan av söndagar, det har varit min favorit dag. En dag att ta det lugnt, att ta hand om sig själv, att njuta och må bra. På sista tiden har jag börjat tycka att söndag är jobbiga, framförallt för att det innebär att jag ska åka tillbaka till Stockholm eller att pojkvännen ska sätta sig i bilen och köra hem. Det kanske låter barnsligt och borde kanske inte vara en stor grej. Men jag tycker att vardagen blir lite bättre när han är i närheten.

Igår kväll pratade vi om det innan vi somnade. Jag sa att jag inte tycker om söndagar och han svarade att jag borde tycka om söndagar då vi spenderar större delen av dagen tillsammans. Något som stämmer, vi brukar allt som oftast skiljas åt under eftermiddagen eller tidig kväll. Jag somnade gott och vaknade till ytterligare en söndag.

Vi var båda uppe tidigt, åt frukost och spenderade dagen hemma hos mig. Sen åkte vi in till Söder och åt en tidig middag på Indiska källaren *mums* Drack en kopp kaffe/te på Gunnarssons och skildes åt. Allt som allt en bra söndag! Å jag vet att det var precis vad min älskling ville ge mig 🙂

Han satte sig i bilen och körde hem och jag gick till Sofie på So Fine Skincare och blev ompyssslad en stund. Sedan åkte jag hem, lagade lite lunchlådor, bokade hotell till nästa helg då vi ska på bröllop i Södertälje och nu är jag ganska redo att krypa ner!

Så, söndagar är nog trots allt en av veckan bästa dagar *ler*

Kommentera

