Nattens dröm

Precis innan jag vaknade i morse hade jag en lustig dröm. Jag drömde att jag var på kontoret, vet inte om det egentligen var min arbetsplats eller inte. Jag var på väg därifrån, hade ställt ifrån mig väskan i entrén och väntade på något eller någon. Passade på att gå på toaletten innan jag skulle gå därifrån och går in genom en glasdörr och går på damernas. När jag har satt mig ner inser jag att det varken finns dörr eller väggar. Jag sitter i på toaletten i ett hörn bakom kopieringshörnan i ett öppet kontorslandskap. Det springer folk runtomkring mig och jag försöker göra mig så liten som möjligt så att ingen ska se att jag sitter där. Eftersom jag redan sitter på toaletten kan jag inte bara resa på mig och springa därifrån. Bredvid mig finns det helt vanliga toalettbås med både dörr och väggar.

Sen är jag ute i entrén igen, fast det är lobbyn på en restaurang och jag är på middag med gamla vänner. En stund senare är jag utomhus och står vid en kiosk. Min bror står och diskuterar med mig vilken tidning jag ska köpa. Han bestämmer åt mig och säger ” Jag betalar”. Samtidigt sträcker sig hans son över disken, tar fram plånboken och säger ”Pappa jag betalar, jag köper en latte till dig!”.

Sen vaknade jag… *skrattar*

Kommentera

