Chokladkoppen

Chokladkoppen

Första gången jag var på Chokladkoppen måste vara 11 år sen. Sen dess har jag varit en frekevent gäst genom åren. Ibland flera gånger i veckan och ibland någon gång i månaden eller så. Men jag har alltid upplevt att personalen är trevlig och tillmötesgående. Idag när pojkvännen och jag var på den årliga julmarknaden på Stortorget skulle vi fika. Eftersom jag tycker Chokladkoppen är trevligt och det fanns plats föreslog jag att vi skulle gå dit. Men det var nog det dummaste jag har gjort idag.

Vi fick vänta på att få menyer och det var inte så enkelt att beställa. Servitören såg bara mig och glömde helt bort mitt sällskap. Men han bad om ursäkt och en av de andra i servisen kom med vårrt vårat fika hyfsat snabbt. Sen började eländet. Pojkvännens kaffe smakade bränt och när en av de andra servitörerna kom och frågade om det smakade bra väntade han inte på svaret. För pojkvännen försökta säga att kaffe smakade bränt. Dessutom vill ha, trots allt, ha påtår. Men icke sa Nicke. När nästa servitör kommer och frågar samma sak får vi samma respons. Det är ingen som kommer och frågar om han vill ha påtår, det är ingen som försöker ta betalt och det är ingen som ser att vi försöker få deras uppmärksamhet.

Till slut ger vi upp och går fram till disken för att betala. Även då blir vi ignorerade och min pojkvän surnar till. Då helt plötsligt reagerar en av servitörerna (en man som har jobbat på stället i många, många år). Men han blir snarare sur och anser att det är minsann inget fel på kaffet för det bryggs nytt en gång i halvtimmen. Dessutom har de mycket att göra, ser vi inte det?! Till slut kan jag inte hålla tyst längre och påtalar att jag har varit gäst på Chokladkoppen i cirka elva år och jag vet att det inte brukar gå till på det här sättet och att de dessutom kan ha betydligt mer att göra. Dessutom påpekade jag det osmakliga i att personalen inte lyssnar när vi försökte tala om vad som var fel. Han mjuknade något men inte tillräckligt. Så det blir inga fler besök på Chokladkoppen för min del!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jeanette Thure
    Nov 25, 2013 @ 14:36:15

    Tycker att det är synd att ett dåligt tillfälle ska styra över många års trevliga fikastunder. Ge dem en chans till!

    Gilla

    Svara

  2. Annika
    Nov 28, 2013 @ 08:55:57

    Jag håller med, stället är inte vad det har varit, det ligger mitt i turiststråket och behöver inte stamgästerna, tvärtom, de på genomresa kan gå hem och berätta andaktsfullt hur de blev illa behandlade av gaykillar på det pittoreska lilla caféet i Old Town. Nej då är det bättre att gå in en gata och besöka Chaikana även om det är dyrt och man inte får påtår där

    Gilla

    Svara

Kommentera

