Dagens visdomsord

1471117_663437043688005_1408408310_n

En dag, inte allt för långt i framtiden hoppas jag verkligen att allt kommer att bli bra. I torsdags när jag var hos läkaren fick jag ett dåligt besked som potentiellt kan påverkat både min hälsa och min livsituation. Det är dock inte något dödligt eller livsfarligt. När jag lämnade läkarmottagningen tänkte jag inte mer på det, jag trodde inte att det var så farligt som det kanske är. Senare på kvällen läste jag in mig på ämnet på nätet och blev smått chockad. Det tillståndet har bestått hela helgen och har påverkat mitt humör. Situationen har känts hopplös och jag har känt mig värdelös som människa och kvinna. Det kan tyckas drastiskt men det är så det har känts.

Till att börja med borde jag genomgå ett antal undersökningar men jag har valt att tänka på saken. I helgen har jag kommit fram till att det bästa är att boka ett återbesök till läkaren för att prata igenom situationen. Jag känner mig lugnare idag än vad jag gjorde i fredags men oron ligger ändå å maler. Att jag dessutom precis har bytt jobb gör inte situationen lättare.

Däremot har min reaktion på beskedet från läkaren fått mig att fundera. Jag har känt att det har varit nära till hands att reagera som jag gjorde förr i tiden. Kropp och själ har reagerat instinktigt och det har varit jobbigt. På många sätt har jag känt att jag inte har lärt mig något genom åren och att jag är tillbaka för tio år sen. Men samtidigt inser jag att det inte är så. Idag vågar jag trots allt prata om det som är jobbigt. Jag vågar dela smärtan, berätta hur jag känner och varför. Det har varit en tung helg på många sätt men jag tror att jag har kommit starkare genom den och jag hoppas att jag har lärt mig att dela smärtan och mina tankar och känslor innan jag är på väg att ramla ner i det svarta hålet.

Jag är tacksam för de människor som står mig nära och som lyssnar på mig. Jag är tacksam över att ha en underbar man som står ut med mig helgern som denna. Jag är tacksam för hoppet och jag hoppas innerligt att allt en dag kommer att bli bra.

 

 

 

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Nov 18, 2013 @ 13:17:48

    Även om vissa besked är jobbigt, så blir det med all säkerhet bra till slut, även om det kanske inte blir på det sättet som man hade tänkt sig.

    Gilla

    Svara

Kommentera

