Bok: Secret: det hemliga sällskapet av L. Marie Adeline

I somras såg jag boken Secret: det hemliga sällskapet av L. Marie Adeline i bokhandeln men valde att inte köpa den då det var en inbunden bok. Jag föredrar pocketböcker då de är behändigare att ha i handväskan. I förra veckan var jag i bokaffären med mamma och vi köpte böcker tillsammans, det var ta fyra betal för tre. Hon hade hittat två böcker och jag hade hitta en bok, Älska av Sylvia Day. När vi båda ögnade igenom hyllorna såg jag Secret: det hemliga sällskapet och blev glad då jag velat läsa den.

Jag valde att börja med Älska av Sylvia Day eftersom jag tycker mycket om hennes böcker och det gick både snabbt och lätt att läsa den. På väg till jobbet i tisdags läste jag ut den så på väg till jobbet i onsdags började jag läsa Secret: det hemliga sällskapet och blev posivit överraskad redan från början. Boken handlar om Cassie som är en bit över 30 och änka sedan några år. Cassies liv går på rutin och hon har inga vidare tankar om sig själv. Hon jobbar som servitris och trivs med det. Hennes chef flörtar öppet med henne men hon avvisar honom och tror inte ens att han är intresserad, inte egentligen. En dag hittar hon en av sina stamgästers dagbok och läser några rader ur den (se nedan). Hon fängslas av innehållet mot sin vilja och blir inbjuden i ett hemligt sällskap, Secret.

Secret går ut på att kvinnor hjälper andra kvinnor att hitta sin egen sexualitet men även självsäkerhet och trygghet. Det hela går ut på tio steg: Kapitulation, Mod, Tillit, Generositet, Oräddhet, Självförtroende, Nyfikenhet, Djärvhet, Överdåd och Valet. Å varje steg motsvaras av en fantasi, en sexuell fantasi.

Boken är erotisk på många sätt och vis men det som fängslade mig var inte de fantasiska sexscenerna. Det som fängslade mig var berättelsen om en grå och trist kvinna med dåligt självförtroende som växte som människa och framförallt kvinna med lite stöd och hjälp från en grupp kvinnor. Secret är en fascinerande gemenskap med ett sammelsurium av kvinnor som alla har en sak gemensamt. De tror på sig själva och vet sitt eget värde. Det är underbart att få följa Cassies resa, att se henne blomstra i sin sexualitet och bli mer och mer självsäker och självständig som kvinna. Boken är helt klart läsvärd!

Så här skriver AdLibris om boken: Cassie jobbar som servitris på ett kafé i New Orleans. Hon har ett trassligt förhållande bakom sig. Livet kunde vara ljusare. Men en dag hittar hon en dagbok som någon av kafégästerna har glömt kvar. Hon kan inte låta bli att läsa:

hans mun mot mig … har aldrig känt mig så levande … den sköt genom mig som en het … kom över mig i vågor, virvlande … lutade mig fram över …

Plötsligt öppnar sig en ny och lockande värld för Cassie, som börjar längta efter att utforska sig själv och sina drömmar – också sådana som hon knappt ens visste att att hon hade.

Kort därpå introduceras hon för det hemliga sällskapet S.E.C.R.E.T. – där kvinnnor hjälper kvinnor att förverkliga sina innersta erotiska fantasier. Efter en kort tvekan bestämmer Cassie sig för att ge efter för sin nyfikenhet.

Sällskapets ledord är: Inga fördomar. Inga gränser. Ingen skam.

S.E.C.R.E.T. – Det hemliga sällskapet är ett romantiskt och vågat äventyr med en oemotståndlig kvinnlig huvudperson som man gärna läser mer om.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Nov 04, 2013 @ 06:44:00

    Låter lite som Aurori systrar fast bättre 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

