Dagens visdomsord

image

I teorin tycker jag att citatet ovan är sant och riktigt men det fungerar inte alltid så. Jag tror att det saknas en bit och det är att bearbeta. För att kunna gå komma över något, släppa taget om det och sedan gå vidare tror jag att vi i viss mån måste bearbeta det inträffade. Att bearbeta det inträffade innebär allt ifrån att acceptera att det har hänt till att prata om det, analysera och ta lärdom. Jag tror framförallt att vi ska ta lärdom av allt som vi upplever i livet, det bra likväl som det mindre bra.

Sen vill jag ändra handlingsplanen i citatet. Jag tror att vi måste börja med att komma över något och det gör vi genom att bearbeta på ett eller annat sätt. Sen kan vi gå vidare och slutligen släppa taget. Men vad vet jag… Ibland är det svårt att släppa taget helt och hållet, ibland kommer minnen tillbaka flera år senare och då gäller det att acceptera det inträffade för att sedan släppa taget och gå vidare.

Tänk vilka experter vi människor är på att älta saker och ting *skrattar*

 

Kommentera

