Bio: Monica Z

Monica Z

I måndags såg jag Monica Z, filmen om Monica Zetterlunds liv. Jag hade sett fram emot filmen men tycker inte att den var så bra som jag hade hört. Visst fick jag en inblick i Monicas liv under ett par år. Men sen då? Vad hände efter att hon hade fått sin Sture? Valde hon ett stilla familjeliv eller fortsatte hon som innan med droger, sprit och den ständiga jakten på erkännande?

Filmen ger en ganska negativ bild av Monica Zetterlund. En ensamstående mamma som hellre åker ifrån sin dotter för att få stå i rampljuset ett par timmar eller dagar. En kvinna som ständigt söker bekräftelse och aldrig inser vad hon har. En vän som bara tar och tar och en fru som aldrig är nöjd. Sprit, droger och fest. Allt för att stilla sina egna begär.

Visst har Monica en vacker röst men räcker det? Nja, inte för mig,..

Kommentera

