Mardröm eller bara obehagligt

Imorse vaknade jag av en obehaglig dröm. Drömmen var så där obehaglig att det var svårt att somna om.

Mamma och JK skulle flytta och jag var där för att hjälpa till. De skulle bara byta lägenhet med en granne och själva bytet var redan gjort men inga möbler eller så var flyttade. Jag hade kvar ett sovrum i deras gamla lägenhet men vi var alla i den nya lägenheten. Helt plötsligt var vi inte längre välkomna upp i den gamla lägenheten för grannarna höll på att möblera om. Grannarna var dessutom det par som Lilo och Nala provbodde hos i några dagar. Jag bad att få min telefon och på nåder gick mannen och hämtade den i en låda.

Sen var jag vid hissen med min bror och en vän till honom. Min bror förhandlade med sin vän om betalning för flytten och vi gav oss alla in i hissen och till flygplatsen. Av någón anledning kom jag helt plötsligt hem från London och skulle kliva på inrikesflyget från Arlanda till Södertälje. Det var fullt på planet och inte mer än en halvmeter i takhöjd. Jag klämmer mig in där det känns minst trångt och blundar under färden. Efter en stund öppnar jag ögonen och vi flyger inte på riktigt, Det är mer som en linbana på räls. Färden går upp för något berg och jag ser en stor sug komma farande. Sugen tar tag i planet som numera är en vagn och vi sugs upp på berget där vi även kastas av.

Väl uppe på berget är jag ute ur vagne och springer runt i en svart glittrande dräkt. Det otäcka är att jag inte har något ansikte utan springer runt med i handen målat på en Wettex-duk. Jag letar efter mitt verkliga jag och hittar henne. Det jag inte förstår är att mitt verkliga jag ska döda kopian utan ansikte så mina båda jag går åt varsit håll. Sen blir jag uppjagad av två av de andra deltagarna. Den ena springer runt med en kvist i handen och när han ser mig börjar han piska mig till döds. Där vaknar jag av att jag skriker i drömmen.

Så nu sitter jag här och har svårt att skaka av mig drömmer och svårt att somna om!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Sep 27, 2013 @ 07:25:19

    Usch vilken otäck dröm, såna drömmar tar verkligen tag i en
    Men jag tror nog att det handlar om val i livet, och i din dröm kommer flera olika alternativ till och från dig på olika sätt innan du känner att du hinner välja utan att andra göra dina val åt dig.

    Gilla

    Svara

    • Sofie
      Sep 27, 2013 @ 08:51:10

      Ja, det var verkligen otäckt i slutet.
      Så är det sannerligen! Jag får helt enkelt ta ett djupt andetag och hoppas på att det ordnar sig till det bättre 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

