Dagens visdomsord

998449_576270125771544_14283813_n

En av mina vänner postade den här på Facebook och jag vill dela den med er, mina läsare. Jag älskar doften av regn på morgonen, att upptäcka regnbågen, när träden börjar blomma på våren eller slår om till gult och rött på hösten.

Alla dessa små ting får mig att le och blir alldeles varm inombords. Det allra bästa är nog att sitta på en klippa och blicka ut över havet, att se vattnets storslagenhet och bara njuta. Eller att sitta på tunnelbanan på väg över Skanstullsbron och titta ut över Stockholm. Att se hur molnen spricker upp, hur ljuset tränger igenom och inse att världen är en ganska så bra plats. På båda dessa platser känner jag även Guds närvaro och en otrolig tacksamhet.

Jag känner mig välsignad som får uppleva lycka i dessa små stunder, det gör livet så mycket bättre!

Kommentera

