Carlsberg

Köpenhamn - 23 aug 2013 (5)Foto: Sofie

I fredags var jag på Carlsberg i Köpenhamn. Carlsberg grundades av J C Jaobsen 1847 och är döpt efter hans son, Carl och det berg bryggeriet är byggt på. Idag är Carlsberg koncernen världens fjärde största bryggeri.

Bild från det nya bryggerier som Carl Jacobsen byggde 1882. Far och son var osams under ett antal år och under den tiden fanns det ett gammalt och ett nytt Carlsberg bryggeri.

Köpenhamn - 23 aug 2013 (7)Foto: Sofie

På Carlsbergs område finns Den lille havsfruens lillasyster och i år fyller hon 100 år därav de danska flaggorna.

Köpenhamn - 23 aug 2013 (9)Foto: Sofie

Jag dricker inte öl men tycker om att båda lära mig nya saker och uppleva nya platser så besöker på Carlsberg i Köpenhamn var intressant. Dessutom kunde jag inte åka därifrån utan att provsmaka öl men jag inser att jag tycker verkligen inte om öl.

Läs mer på Visit Carlsberg

Kommentera

