Dagens visdomsord

1043944_605786726122660_739976057_n

När jag var runt 20 hade jag otroligt svårt att öppna upp mig, att prata med mina vänner om personliga och privata saker. Idag är jag bättre på det, så bra att öronen ibland blöder på de som står mig närmast 😉

Skämt å sido, jag anförtror mig inte i första taget men jag har några få, nära vänner som jag gärna pratar med. Det brukar allt som oftas hjälpa att bara få dela tankar och funderingar med någon annan. Detta i sig gör att mina vänner hjälper mig upp när jag är nere. Ibland vill jag ha någon annan åsikt men ibland är det bra skönt att ha någon som lyssnar. Är jag riktigt ledsen behöver jag oftast en stor famn och någon som lyssnar. En nära vän eller älskling som kramar mig, lyssnar och enkelt konstaterar att det kommer bli bra. Goda råd i all sin ära men ibland är det skönt att bra få prata av sig.

Att lyssna är underskattat, att lyssna på någon annan kan vara svårt men det är också lärorikt. Att lyssna är lika viktigt som att prata, åtminstone för mig. Jag uppskattar att få förtroendet när en vän behöver prata och jag har alltid ett öra över till mina vänner. Att ringa en kär vän och prata en stund kan uppväga den sämsta av dagar. Men närhet tillsammans med samtal eller att bara lyssna på eller bli lyssnad på kan vara himmelriket.

Kommentera

