Dagens visdomsord

972147_677518672261731_388541820_n

Jag har funderat en del på det här med att vara modig men även att vara stark. Vad innebär det egentligen? Är det den som hörs och syns mest som är starkast och/eller modigast? Ja, ibland är det kanske då. Ibland behöver vi stå på barrikaderna för att höras och synas. Ibland behöver vi tala vitt och brett om det som ligger oss nära för att förändra. Men ibland tror jag att vi måste se till oss själva, blicka in i vårt inre och inse att vi är modiga och för den delen starka månniskor. Att det vi behöver här och nu är att lyssna till den lilla rösten som säger att imorgon är en ny dag och jag försöker igen då. Ibland är det lätt att tappa bort den inre rösten för allt brus på utsidan. Ibland är det svårt att höra vad den inre rösten säger för att du står på barrikaderna och skriker.

Jag tänker speciellt på en fantastisk kvinna i min bekantskapskrets. Hon kämpar och kämpar och så kämpar hon lite till. Hon syns och hörs och hon gör ett otroligt arbete. Dessutom ger hon av sig själv ständigt och jämt. Jag kan bara hoppas att hon också hör sin inre röst och att den säger henne att hon gör så gott hon kan och all förändring behöver inte ske idag. Om jag var den rösten skulle jag be henne vara snäll mot sig själv, se sina starka sidor och våga lita på den förändring hon har satt igång. Jag skulle säga till henne att hon är otrolig och fantastik och en förebild. Jag skulle säga henne att vi försöker igen imorgon och så vidare i alla våra dagar för att hon är modig och inger mod i andra.

Till er alla vill jag säga: Kämpa på men lyssna också på din inre röst! Det du inte klarade idag kan du ge dig på imorgon!

Kommentera

