I natt jag drömde

Jag kommer bara ihåg fragment av drömmen, en våning i Paris (?) med en stor plasmaskärm som fönster. Det börjar snöa, det är jul. Men ingen har upplevt snön, jag bjuder över hon till Sverige. Jag är i en labyrint av hus, jag blir jagad. Tydligen har vi tagit något. Den man jag blir jagad med blir dödad. Mig skjuter skurken i knät. Han ger mig en sekund att gråta, att sörja, sen sätter han pistolen mot mitt knä och skjuter och skjuter. Jag skriker, jag känner smärta. När jag vaknade kunde jag fortfarande känna pistolen mot mitt knä, mitt sönderskjutna knä…

Drömmar är underliga och denna har jag något svårt att tolka…

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Aurora
    Jun 01, 2013 @ 08:30:54

    Labyrinten handlar ju om val i livet. Något säger du eller har sagt farväl till som du sörjer och saknar. Och det är nog det som är din smärta också, som du gråter över.
    Drömmen var otäck och det som händer i dig just nu gör antagligen väldigt ont.

    Gilla

    Svara

Kommentera

