Dagens visdomsord

603660_538374649560705_48796647_n

Jag har alltid haft utgångspunkten att alla människor är goda och förtjänad min respekt. Därför försöker jag att bemöta alla vänligt, lyssna och förstå och kanske viktigast av allt att inte dömma någon. Samtidigt tycker jag att vänlighet är viktigt i både ord och handling. Att berätta att jag bryr mig om någon och att jag älskar en annan. Jag har alltid värderat hårt arbete men även att ta vara på fritiden och inte kasta bort livet på måsten.

Sammanfattat i ett få tal ord blir min livsfilosofi något i stil med detta:
Tänk efter före men låt inte tanken hindra dig
Använd mjuka och vänliga ord
Älska och skratta mycket
Arbeta hårt men ta vara på fritiden
Ge fritt och ofta
Var snäll

Jag tror att det är därför ovanstående text tilltalar mig. Det är på något sätt jag personifierad i ett fåtal engelska ord!

Kommentera

