Att läka tar tid

Tänk att det kan ta så lång tid att läka vissa sår. Att vissa händelser och erfarenheter skär djupare än andra. I höstas gjorde jag en abort (Läs inlägget) och jag inser att det fortfarande gör ont. Jag börjar ofta gråta när jag hör, ser eller läser om någon som är gravid. Jag kan komma på mig själv med att undra hur det hade varit om jag var höggravid (bebisen skulle ha kommit nu i sommar). Samtidigt är jag lättad att jag gjorde det val jag gjorde då mannen som var pappa till barnet inte var något att ha. Han skulle dessutom med största sannolikhet ha gjort mitt och barnets liv till ett rent helvete. Inget barn ska behöva gå igenom det!

Det som däremot är tråkigt är att jag har svårt att inleda ett nytt förhållande. Någonstans har jag svårt att lita på en man, att tro på det han säger och att känna att han menar det. Samtidigt är det inte konstigt med tanke på vad som hände. Att utsättas för en narcissist är inte enkelt och det sätter sina spår. Att, om än för en kort period, ständigt och jämt får höra att man gör fel och är fel sätter sina spår. Jag vill gärna våga tro på kärlek men det är svårt. Det resulterar i att jag känner mig ledsen och osäker, jag vill ha någon form av garanti men det kan jag inte få. Vi kan aldrig ge varandra garantier när det kommer till relationer.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra? Hur jag ska komma igenom det här!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Maj 14, 2013 @ 19:45:34

    En duktig samtalsterapeut kanske skulle kunna hjälpa dig en bit på vägen

    Gilla

    Svara

  2. Stefan Larsson
    Maj 14, 2013 @ 23:20:28

    Tid behövs och skulle man fastna så är nog en duktig samtalsterapeut vara bra att kontakta. Idag har vi inte tid med sådan ja inte ens att få hjälp.
    Tid måste man ta sig vad det än är..

    Gilla

    Svara

  3. Marie
    Dec 07, 2015 @ 09:51:13

    Hej,
    Vet inte om du använder denna bloggen längre, men är i samma situation som du just nu.
    Utbyta erfarenheter..?

    Gilla

    Svara

Kommentera

