Hur vet man att det är rätt

Att träffa en ny människa, en potentiell pojkvän är inte vidare svårt. Det svåra är att veta om det är rätt, om det kommer att fungera i längden. Att veta att det som känns bra här och nu kommer att fortsätta kännas bra. Att leta efter den perfekta pojkvännen tror jag inte hjälper. Det finns inga perfekta människor men finns det en någon som är perfekt för mig? Det är klart att han finns och det kanske till och med är så att det finns flera av honom. Däremot tror jag inte att det är så lätt som att han kommer in på sin vita springare och räddar mig från världen. Det kanske handlar om att tyda tecknen, att se vad som är bra här och nu och våga satsa på det.

Det snurrar en hel del tankar i huvudet just nu och jag får inte riktigt rätsida på tankarna. Å ena sidan känns det rätt och det känns bra. Å andra sidan är vi olika på flera områden men det kanske inte spelar någon roll. Det viktiga är kanske inte att ha lika intressen utan att vilja samma sak i livet, att ha samma syn på ett förhållande och att kunna prata om det. Eller?

Borde jag kanske stänga dörren och erkänna mig besegrad. Att inse att de där olikheterna är för stora och om de har satt stopp en gång kommer de att göra det igen. Vad är det som görs att vi dras till andra människor? Vad gör att vi ändå inte helt släpper? Att vi kommer tillbaka? Jag är inte den enda som känner så här eller har gjort så här. Om inte annat är vi två om det 😉

Jag har även lärt mig en sak om mig själv, efter det uppbrott jag gjorde för tre år sedan och konsekvenserna det fick så har jag svårt med ovisshet. Jag vill helt enkelt inte kasta bort tiden, jag vill inte leva i ovisshet utan satsa eller gå. Det här är inte alltigenom bra, ibland vore det skönare om jag bara flöt med och lät det vara ett tag. Men jag har testat det och det brukar inte sluta bra. Så, vad gör jag? Hur sorterar jag tankarna.

Bra fråga! Nästa fråga…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Annika
    Maj 09, 2013 @ 06:58:27

    Tyvärr så är det bara du själv som kan komma på svaret

    Gilla

    Svara

  2. iashemlis
    Maj 09, 2013 @ 17:06:38

    Det har jag alltid sagt, att få till en dejt är inte svårt.. det svåra har varit att träffa någon som man vill få till en andra dejt med… 😀

    Gilla

    Svara

Kommentera

