Dagens visdomsord

309915_653376401342625_1091841375_n

När du träffat någon har han eller hon säkerligen älskat innan dig och kommer troligen göra efter eller till och med under tiden. Det i sig visar att han eller hon är kapabel att älska men också att välja. Han eller hon har valt just dig. Var stolt över det och ta vara på det!

I början må vi tro att den andre är perfekt men det finns inga perfekta människor. Frågan är snarare om han eller hon gör dig glad, får dig att må bra och får dig att känna sig älskad. Om så är fallet stanna kvar, njut av er tid. Om så inte är fallet så vet bara du vad du ska göra. Men livet är värt mer än att slösas bort, åtminstone för mig. Dessutom är det bra att fundera på vad du ger till henne eller honom? För du kan inte räkna med att få mer tillbaka än vad du själv ger. Var aktsam med detta hjärta någon ger dig och försök att vara öppen och ärlig, försök att vara snäll och omtänksam, försök att acceptera den hon eller han är och döm ingen. Först då tror jag att vi helhjärtat kan älska varandra och andra.

Därför försöker jag att le och skratta när han gör mig glad, tala om för honom om jag är ledsen eller besviken och därför saknar jag honom när han inte är här. Så länge jag gör det är det värt att stanna! Risken är alltid att jag kan få mitt hjärta krossat men om jag inte vågar, då kan jag inte heller bli älskad.

Kommentera

