Bok: Angel av Katie Price

Allt som oftast köper jag böcker jag tror ska vara värda att läsa, omslaget måste locka mig och baksidan ge en bra introduktion till boken.

På baksidan av Angel av Katie Price står det: Angel har bara en dröm  att lämna barndomens småstadsidyll bakom sig och leva ett spännande liv i storstan. Så när hon en dag blir upptäckt av en modellagentur tvekar hon inte ett ögonblick, Angel tar sitt pick och pack och flyttar till London.

Ung, vacker och sexig är hon som gjord för en framgångsrik karriär som glamourmodell och mycket snabbt är hon den nya stjärnan på allas läppar. Hon dras in i en glittrande värld av fester, vackra människor, pengar och glamour. Allt verkar helt enkelt perfekt! Men så möter hon Mickey, lika oemotståndlig som han är farlig, och Angel upptäcker att en stigande stjärna lika snabbt kan falla.

Katie Price är även känd som glamourmodellen Jordan och hennes roman Angel är en kittlande berättelse om en ung kvinnas drömmar om berömmelse och romantik. Men även om den förrädiska baksida som kändisskapet för med sig.

Jag tycker om att läsa om olika kvinnors liv och såg fram emot boken men jag blev ganska besviken i början. Den kändes långsam, barnslig och ganska trist. Men då jag är envis ger jag sällan upp utan fortsatte att läsa. Boken berättar en ganska rättfram historia om en ung tjej som blir upptäckt och kastas in i en värld av kändisskap, pengar och fester. När Angel träffar Mickey blir hon helt betagen i honom och går med på det mesta trots att hon vet att det inte är bra. Hon fastnar i ett kokainmissbruk men har tur att få hjälp av familj och vänner. Angels historia slutar lyckligt men det är inte alla som har sån tur. Jag tror att det är bra för alla unga tjejer som har modelldrömmar att läsa en bok som denna. Att vara modell är ett hårt jobb med många baksidor och det är få som lyckas så bra som Angel.

Jag är glad att jag fortsatte läsa boken även om den varken är välskriven eller superbra. Men den har ett budskap och historien är trots allt intressant.

Kommentera

