The Counter

The Counter - 2 nov 2012Foto: Sofie

Det finns en hamburgekedja i USA som heter The Counter. Vi var på den i Napels och det är den bästa maten jag har ätit i Florida. Det finns en färdig meny men framförallt gör man sin egen hamburgare. Man får ett formulär som man fyller i. Du väljer kött, kyckling eller vegetariskt. Sedan väljer du om du vill ha bröd eller om du vill ha hamburgaren på en salladsbädd. Vidare väljer du vilken typ av ost du vill ha på och så får du välja fyra valfria toppings till burgare. Till sist väljer du dressing och bröd om du vill ha det.

Jag valde en vegetarisk burgare i skål med feta ost. Sedan valde jag röd lök, avokado, grillad annanas och röd paprika. Till dressing valde jag en balsamico vinegrett. Inget bröd då jag valde en sallad. Det var helt underbart och första restaurangen vi har varit på som har bra vegetariska alternativ. Jag drack dessutom en milkshake och det var nog den bästa milkshake jag någonsin druckit.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Annika
    Feb 13, 2013 @ 12:45:18

    Bästa burgerplejset i USA, eller Five Guys är helt ok också fast det är ju två helt olika typer av hamburgare

    Gilla

    Svara

Kommentera

